Škoda Kylaq, nové SUV navržené pro Indii, kombinuje moderní design, bezpečnost a praktičnost. První vozy dorazí v lednu 2025.
Tématu se dnes věnovala redakce našeho magazínu s odkazem na oficiální stránky automobilky Škoda s tím, že krátce po světové premiéře, která proběhla začátkem listopadu v Bombaji, zahájila automobilka Škoda Auto oficiální sériovou výrobu svého nejnovějšího modelu Kylaq. Tato událost se odehrála v závodě společnosti Škoda Auto Volkswagen India Private Limited (ŠAVWIPL) v indickém městě Púna. První vozy tohoto kompaktního SUV, navrženého specificky pro indický trh, budou zákazníkům doručeny v lednu 2025.
Nový Kylaq představuje třetí model značky Škoda vyvinutý a vyráběný přímo v Indii. Automobilka se zaměřila na velmi oblíbenou kategorii SUV s délkou do 4 metrů, která v Indii tvoří téměř polovinu všech prodejů nových vozů. Kylaq je zároveň prvním modelem na tomto trhu, který čerpá inspiraci z nového designového jazyka značky nazvaného Modern Solid. Návrh designu vozu v sobě kombinuje indické kulturní prvky, jako jsou barvy a symbolika hory Kailás, jejíž název posloužil jako inspirace pro pojmenování tohoto modelu.
Zajímavostí je, že jméno Kylaq bylo vybráno indickou veřejností v rámci soutěže „Pojmenujte svůj vůz Škoda“. Z více než 24 000 zaslaných návrhů zvítězil tento název, který odkazuje nejen na horu Kailás, ale i na sanskrtský výraz pro křišťál – prvek, který je dlouhodobě charakteristický pro design vozů Škoda.
Výroba a technické zázemí: kombinace české a indické spolupráce
Kylaq je postaven na platformě MQB A0-IN, kterou Škoda Auto představila v roce 2021. Tato architektura vznikla díky úzké spolupráci českých a indických inženýrů a sdílí ji i další místní modely značky, SUV Kushaq a sedan Slavia. S novým Kylaqem došlo také k navýšení kapacity výrobního závodu v Púně o 30 %, což nyní umožňuje produkci až 255 000 vozů ročně. Tento krok je součástí širší strategie internacionalizace automobilky, která zahrnuje i další rostoucí trhy, jako je Vietnam, Kazachstán a země regionu ASEAN.
Kia EV6 GT: elektrická síla nové generace s výkonem 650 koní
Škoda Kylaq hrdě nese pečeť iniciativy „Made-in-India“, což znamená, že vůz byl kompletně navržen a vyroben místními specialisty. Generální ředitel společnosti ŠAVWIPL Pijuš Arora zdůraznil, že Kylaq kombinuje vysoké standardy bezpečnosti, jízdního komfortu a dynamiky, které jsou typické pro celý koncern Volkswagen.
Bezpečnost a komfort na prvním místě
Kylaq je navržen tak, aby uspokojil požadavky indických zákazníků na praktičnost, komfort i bezpečnost. Standardní výbava zahrnuje více než 25 prvků aktivní a pasivní bezpečnosti, včetně multikolizní brzdy a šesti airbagů. Vůz je vybaven prostorným interiérem a nabízí největší zavazadlový prostor ve své třídě s objemem 446 litrů. Některé varianty vozu obsahují elektricky ovládané střešní okno a odvětrávaná sedadla s elektrickým nastavením v šesti směrech, což je na indickém trhu považováno za vysoce atraktivní výbavu.
Úsporný, ale výkonný motor a moderní technologie
Pod kapotou nového Kylaqu se nachází tříválcový přeplňovaný motor 1,0 TSI o výkonu 85 kW (115 koní), který je spojen s šestistupňovou manuální nebo automatickou převodovkou. Vůz je navržen nejen pro městské ulice, ale díky své vyšší světlé výšce a robustnímu podvozku zvládne i horší terén. Interiér využívá ekologické materiály, například bambusové textilie, což odráží snahu automobilky o udržitelnější výrobu.
Strategický význam indického trhu
Indie se stala pro Škodu Auto klíčovým trhem mimo Evropu. V posledních dvou letech zde automobilka prodala více než 100 000 vozů. Tento úspěch přichází v době, kdy Škoda čelí útlumu prodejů v Číně a důsledkům odchodu z ruského trhu. S novým modelem Kylaq tak Škoda Auto nejen upevňuje svou pozici na indickém trhu, ale také přispívá ke globálním aktivitám celého koncernu Volkswagen.
Kylaq je příkladem toho, jak může automobilka efektivně reagovat na potřeby místních zákazníků a současně udržet vysoký standard kvality, kterým je Škoda známá. Tento vůz potvrzuje závazek značky pokračovat v inovacích a přizpůsobovat se specifikům jednotlivých trhů, aniž by ztratila svou jedinečnou identitu.