Pracovních nabídek přibylo v lednu nejvíce v Praze, firmy zde nabídly celých 17 procent pracovních příležitostí.
Z dat pracovního portálu JenPráce.cz vyplývá, že 91,2 % nabízených pracovních nabídek připadalo v lednu na hlavní pracovní poměr a 8,8 % na brigády, čili jednorázové nebo krátkodobé výpomocné práce. Před rokem přitom činil podíl brigád 15,5 %. Celkem 94,7 % nabídek bylo na pracovní smlouvu, 3,9 % na živnostenský list, 1 % na dohodu o provedení práce (DPP) a 0,4 % na dohodu o provedení činnosti (DPČ).
Každý uchazeč o práci se na portálu JenPráce.cz dostal v lednu do kontaktu v průměru s 2,1 firmami, což je zhruba o 11 % více než v loňském lednu. „Nabídka práce na trhu stále je. Náš portál nabídl v lednu o 1 500 více pozic než v prosinci,“ říká Anna Kevorkyan, CEO pracovního portálu JenPráce.cz. „Apetit po náboru zaměstnanců se ale mění napříč obory. Například v obchodu a službách panuje optimismus, meziročně evidujeme 16% růst nabídky pozic prodavače/prodavačky a dokonce téměř trojnásobnou nabídku pozice pokladní. Horší situace je v energeticky náročných provozech typu oceláren či skláren,“ doplňuje Anna Kevorkyan.
Nejvíce pracovních nabídek připadlo v lednu na Prahu, a to 17 %. Na druhém místě byl Jihomoravský kraj se 13,1 % následovaný Moravskoslezským krajem s 11,8 %. Naopak nejméně pracovních nabídek generoval trh práce v Karlovarském kraji (1,2 %), na Vysočině (3,7 %) a ve Zlínském kraji (3,8 %). Co se týká brigád, Praha dominovala ještě výrazněji. Celých 27 % nabídek brigád bylo pro hlavní město. Jihomoravský kraj pak nabízel 12 % brigád a třetí místo připadlo Středočeskému kraji s 10 %. Nejméně nabídek brigád pak firmy nabídly pro Karlovarský kraj (2,4 %), pro Vysočinu a Liberecký kraj (2,9 %).
Co se týká profesí, v lednu připadlo 7,2 % nabídek na dělnické profese, 3,8 % na operátory výroby, na prodavače/prodavačku 3,3 %, na obsluhu strojů 3,1 % a na administrativní práce a skladníky shodně 2,6 %. V loňském lednu přitom připadlo na dělnické profese dokonce celých 11 % pracovních nabídek. Na operátory pak 6 %. Podíl ostatních zmíněných pozic přitom zůstal podobný.
V lednu stačilo u necelých 31,9 % nabízených pozic základní vzdělání. 34,3 % pozic požadovalo odborné vyučení bez maturity, 30,9 % středoškolské nebo odborné s maturitou a jen zhruba zbývající 3 procenta pozic vyžadovala vzdělání na úrovní VOŠ, bakalářského či magisterského studia.
Nejčastějším pracovním benefitem nabízeným v lednu byl ve více než 9,5 % příspěvek na stravování. V 8,7 % nabízely firmy dovolenou navíc a 8,5 % tvořil benefit v podobě finančních bonusů či prémií. Celkem 5,6 procent společností nabídlo jako benefit firemní akce a 5,5 % přátelské firemní prostředí. „Firmy cítí stále velký zájem zaměstnanců po společnosti, který byl v uplynulých letech potlačovaný lockdowny. Celých 11 procent zaměstnaneckých benefitů jde tímto směrem,“ říká Anna Kevorkyan, CEO pracovního portálu JenPráce.cz k nabízené struktuře firemních benefitů. „Ať už jsou to v 5,6 % nabízené firemní akce či v 5,5 % přátelské firemní prostředí, zaměstnanci jsou lákáni mezi své kolegy,“ dodává Anna Kevorkyan.