Čínské SUV o velikosti Kodiaqu a cenou téměř o třetinu nižší přichází. Může změnit pravidla hry na automobilovém trhu.
SUV budoucnosti nebo jen levnější alternativa? Automobilový trh v Česku zažije v roce 2025 překvapení, které přichází z Číny. Značka SWM představí model G05 Pro, jenž by měl konkurovat Škodě Kodiaq nejen svou velikostí, ale také příznivou cenou. Nabídne podobný motor, prostor pro sedm cestujících a moderní technologie.
Bude to trefa do černého pro rodiny, nebo jen další pokus zaujmout nízkou cenou?
G05 Pro disponuje délkou 4 750 mm, šířkou 1 860 mm a výškou 1 780 mm, což z něj činí přímého konkurenta Kodiaqu. Interiér je navržen tak, aby uspokojil potřeby rodin díky sedmimístnému uspořádání 2 + 3 + 2. Exteriér vozu zdobí výrazná maska s logem SWM a zadní světla evokující design Dodge Durango.
Technologická výbava na úrovni
Uvnitř SUV naleznete moderní interiér s čalouněním z ekologické kůže, digitálním kokpitem a 12palcovým vertikálním dotykovým displejem. Ten slouží k ovládání multimediálních funkcí, klimatizace i dalších systémů vozu. Nechybí ani bezklíčový přístup, střešní okno či vyhřívaná sedadla.
Motor a cenová politika
Pod kapotou se ukrývá 1,5litrový přeplňovaný motor s výkonem 138,6 koně, jenž spolupracuje se šestistupňovou manuální převodovkou. Točivý moment je přenášen na přední kola. Základní cena vozu činí 649 900 Kč, což z něj činí dostupnější alternativu nejen k Škodě Kodiaq, jejíž základní cena startuje na 995 000 Kč, ale i k jihokorejskému SsangYong Torres.
Výbava, která zaujme
Základní výbava G05 Pro zahrnuje LED denní svícení, 18palcová kola, elektricky ovládané páté dveře a dvojité koncovky výfuku. Uvnitř vozu pak najdete parkovací kamery, senzory, devět reproduktorů či chlazený držák nápojů. V kombinaci s cenou a technologiemi může tento model vážně ohrozit zavedené značky.
SWM G05 Pro dorazí na český trh už letos v únoru. Zdá se, že nabídne nejen nízkou cenu, ale i kvalitu, která může otřást pozicí známějších konkurentů.
Názor
Otázkou zůstává – obecně u těchto čínských automobilů, které lákají (nejen české) spotřebitelé na nízkou cenu, jak to bude se servisem a garancí, až se čínská velmoc „rozzlobí na Evropu“ a přestane pro tyto modely svých automobilů dodávat náhradní díly a podobně?!
Ptáme se; „Není na čase, aby „předražená“ česko-německá Škodovka přehodnotila svou cenovou politiku, když čínské automobilky dokazují, že moderní SUV může být kvalitní a finančně dostupné pro širší spektrum zákazníků?“
Další poznatky:
- Důraz na cenovou dostupnost: čínské značky, jako je SWM, nejen konkurují cenou, ale zároveň nabízejí vysokou úroveň výbavy, což je pro evropské zákazníky stále lákavější.
- Reakce trhu: automobilky, které se dlouhodobě spoléhají na prémiovou cenu, mohou ztrácet podíl na trhu, pokud nenajdou způsob, jak snížit náklady a přizpůsobit ceny nové konkurenci.
- Změna priorit: zákazníci dnes více hledají vozy s vyváženým poměrem ceny a výkonu, zejména v kontextu rostoucích životních nákladů a ekonomické nejistoty. Škoda by mohla začít ztrácet loajalitu zákazníků, pokud nepřijme konkurenčnější strategii.
- Výhled do budoucna: cenový tlak ze strany čínských automobilek by mohl evropské výrobce donutit nejen k úpravě cenové politiky, ale i k rychlejší inovaci a většímu zaměření na efektivitu výroby.
Je klíčové, aby tradiční značky zareagovaly včas a přizpůsobily se dynamickým změnám na trhu.