Řidiči ZZS Libereckého kraje jsou profesionálové každým coulem. Již po třetí se sešli ve vojenském prostoru Ralsko.
UdálostiExtra.cz o tom dnes informoval mluvčí krajské záchranky Michael Georgiev s tím, že řidiči záchranné služby musejí být profesní oporou zdravotníkům, musejí umět jet opravdu plynule za každých okolností, musejí vědět, co dělat, když v sanitě kolabuje pacient nebo když se dítě dere na svět před příjezdem do porodnice… Nesmí se bát obtížného terénu, projet úzkým prostorem mezi zaparkovanými vozy na sídlišti… A v žádné situaci neztratit hlavu.
Na řidiče Zdravotnické záchranné služby jsou kladeny velmi vysoké profesní požadavky. Proto je nutné, aby své znalosti a dovednosti pravidelně obnovovali a cvičili. „Letos již potřetí jedno z pravidelných cvičení uspořádala ZZS Libereckého kraje sama ve vlastní režii, za finanční podpory Libereckého kraje a pod záštitou radního pro resort zdravotnictví Vladimíra Richtera. Školícím centrem, vybudovaným přímo v terénu v bývalém vojenském areálu v Ralsku, projde během pětidenního cvičení až na výjimky zhruba 150 řidičů a 20 referentů, kteří využívají služební vozy,“ uvedl Michael Georgiev.

Cvičení řidičů ZZS LK ve vojenském prostoru Ralsko – Svébořice. Zdroj: ZZS Libereckého kraje / Michael Georgiev (tiskový servis)
Na čtyřech stanovištích řidiči otestují své znalosti a zkušenosti – seznamují se s novinkami v dopravních předpisech, které se týkají vozů s právem přednostní jízdy, zároveň se seznamují s rozbory dopravních nehod vozidel záchranných služeb a dalších složek IZS. Osvěžují si manipulaci s transportní technikou nových vozidel ZZS LK a postupy běžné údržby. Seznamují se s technikou a novým vybavením krizové připravenosti, vybraní řidiči si v praxi osvojí jízdu s novými vozíky na hromadné postižení osob. „Součástí cvičení je i ověření nezávislosti při mimořádných událostech, zřízení mobilního stanoviště krajského zdravotnického operačního střediska a vytvoření síťového připojení. V neposlední řadě na každého řidiče samozřejmě čeká nácvik jízdy ve ztíženém terénu či jízdy podle mapy a souřadnic v neznámém terénu,“ upřesnil mluvčí záchranné služby.
„Ke školení řidičů využíváme různé možnosti, spolupracujeme s Autoklubem ČR a s Českou kanceláří pojistitelů, jezdíme na polygon… Organizace cvičení vlastními silami je však určitě krok správným směrem. Vycházíme z praxe a zaměřujeme se opravdu na to, co může potkat nás v Libereckém kraji. Školíme sami sebe, což je samozřejmě i silný tmelící moment,“ řekl ředitel ZZS LK Luděk Kramář. Dodal, že cvičení pořádané ve vlastní režii je pro záchranku i ekonomicky výhodnější než využití pronajatých prostor a lektorů. „V kombinaci s komerčně dostupnými možnostmi je to pro záchranáře ideální tréninková varianta,“ řekl Kramář.