Nejhorší zlozvyky cestujících v letadle: personál na pokraji kolapsu

Publikuje: Nikola Macáková — 09. 10. 2024
Zdroj: Nikola Macáková - redakční text
Úvodní stránka » Magazíny » Nejhorší zlozvyky cestujících v letadle: personál na pokraji kolapsu

I tak kouzelná věc, jako je let, má několik základních pravidel chování, která bohužel někteří ignorují. Víte například, který zlozvyk personál nesnáší?

Téma číslo jedna. Nedostatek respektu k osobnímu prostoru. „Jedním z nejvíce frustrujících zlozvyků cestujících je ignorování osobního prostoru ostatních. Když si lidé sundávají boty a ponožky a dávají nohy na sedadla či opěrky před sebou, vytváří to nepříjemné prostředí pro ostatní pasažéry,“ uvádí k tématu web Poznatsvet.cz. Tento nevhodný návyk nejenže narušuje komfort ostatních, ale také představuje hygienické riziko.

Hygienické prohřešky na palubě

Letušky a stevardi často čelí situacím, kdy cestující nedbají na základní hygienu. Nepříjemné tělesné pachy, používání toalet bez ohledu na čistotu či zanechávání nepořádku na svém místě jsou běžné problémy. Takové chování komplikuje práci personálu a snižuje kvalitu cestování pro ostatní pasažéry.

Nevhodné a vulgární chování

Dalším závažným problémem je vulgární a agresivní chování cestujících, které může eskalovat až do slovních či fyzických konfliktů. Takové situace jsou pro personál velmi náročné a vyžadují okamžitý zásah,“ píše k tématu web TN.cz. Agrese na palubě ohrožuje bezpečnost všech a může vést k vážným následkům.

Arogance a nedostatek respektu

Arogantní chování a nedostatek respektu k personálu i ostatním cestujícím je dalším častým jevem. Někteří pasažéři se domnívají, že mají právo na zvláštní zacházení, a neváhají své požadavky prosazovat nepřiměřeným způsobem. To způsobuje stres a vyčerpání u letušek a stevardů, kteří se snaží udržet klid a profesionální přístup.

Psychické vydírání a manipulace

Setkáváme se s cestujícími, kteří využívají psychického nátlaku nebo manipulace, aby dosáhli svého. Někteří hrozí stížnostmi nebo zveličují své potřeby, což vytváří napětí na palubě,“ upřesňuje k tématu web Poznatsvet.cz. Takové chování je nejen neetické, ale také zbytečně zatěžuje personál.

Ignorování bezpečnostních pokynů

Bezpečnostní pokyny nejsou pouhou formalitou. Ignorování instrukcí, jako je vypnutí elektronických zařízení nebo připoutání se během turbulencí, ohrožuje všechny na palubě. Letušky a stevardi musí často opakovaně upozorňovat na dodržování pravidel, což zvyšuje jejich pracovní zátěž.

Zneužívání alkoholu

Nadměrná konzumace alkoholu vede k řadě problémů. Opilí cestující mohou být nepředvídatelní, hluční a agresivní. Personál je v takových případech nucen zasahovat a někdy i odepřít další podávání alkoholu, což může situaci dále vyhrotit.

Nedodržování osobní hygieny

Osobní hygiena je základním předpokladem komfortního cestování. „Používání toalet bez ohledu na čistotu, zanechávání odpadků na sedadle nebo v uličce a nedostatek základní hygieny jsou pro personál velmi nepříjemné,“ uvádí dále k tématu server TN.cz. Takové chování zhoršuje podmínky pro všechny na palubě.

Nerespektování soukromí ostatních

Cestující by měli respektovat soukromí svých spolucestujících. Hlasité hovory, poslech hudby bez sluchátek nebo vstupování do osobního prostoru mohou být velmi rušivé. Letadlo je omezený prostor, kde je ohleduplnost zvlášť důležitá.

Přetěžování úložných prostor

Někteří pasažéři si s sebou berou více příručních zavazadel, než je povoleno, a snaží se je umístit do omezených úložných prostor. To způsobuje komplikace při nástupu i výstupu a může vést k opoždění letu.

Nedodržování času nástupu

Pozdní příchody k nástupu na palubu narušují harmonogram letu. Personál musí často vyhledávat chybějící cestující, což zdržuje ostatní a zvyšuje stres všech zúčastněných.

Nerespektování pokynů při turbulencích

Během turbulencí je důležité zůstat připoután a dodržovat pokyny personálu. Někteří cestující však ignorují tato upozornění a pohybují se po letadle, čímž ohrožují sebe i ostatní.

Zanechávání nepořádku

Zanechání nepořádku na sedadle, rozlití nápojů nebo znečištění okolí jsou časté problémy. Personál musí po letu uklidit celé letadlo, a takové chování jim práci značně komplikuje.

Nezdvořilost a hrubost

Základní slušnost by měla být samozřejmostí. Bohužel se personál často setkává s nezdvořilostí a hrubým chováním, což negativně ovlivňuje atmosféru na palubě.

Ignorování pravidel ohledně elektroniky

Používání mobilních telefonů a jiných elektronických zařízení během vzletu a přistání je zakázáno. Někteří cestující toto pravidlo ignorují, což může způsobit technické problémy a ohrožení bezpečnosti.

Nepřiměřené požadavky

„Cestující někdy mají nepřiměřené požadavky, jako je okamžité podávání jídla či nápojů mimo stanovený čas nebo speciální služby bez předchozí domluvy,“ dodává magazín Poznatsvet.cz. To zatěžuje personál a může narušit servis pro ostatní pasažéry.

Ohleduplnost a respekt k ostatním by měly být samozřejmostí při každém cestování. Letušky a stevardi se snaží zajistit pohodlí a bezpečnost všech pasažérů. Dodržování základních pravidel chování přispívá k příjemnému zážitku z letu pro všechny.


Použité zdroje: Poznatsvet.cz, TN.cz,
dále doplněny redakční informace, poznatky a zdroje – redakční text. *

Aktuální témata:
Načítám témata...
logo UE

O nás

Internetový on-line magazín UdalostiExtra.cz je v zaměřen na témata, která vás zajímají. Publikujeme autorské články o zajímavých osobnostech, celebritách, články z kultury, nechybí ani záhady či tajemno nebo zdraví a medicína. Zároveň pravidelně zveřejňujeme články z historie. Aktuálně připravujeme i další zajímavé rubriky a témata o která rozšíříme do budoucna náš internetový magazín.

UdálostiExtra.cz jsou partnerským projektem internetového zdravotnického magazínu ZdravíŽivot.cz.

Rychlý kontakt: redakce@udalostiextra.cz

Sledujte nás

Vyhledávání
Zavřít reklamu