Jestliže existuje ve světové kinematografické produkci film, který upoutal pozornost diváka svou satiricky humornou podobou, tak je to rozhodně P.K.
Tento film se „vymazlil“ do precizně komediální hloubky, jež se týká obsahově režijní stránky věci. Režisérem tohoto nanejvýš podivuhodného filmu se stal Rajkumar Hirani. Tento indický režisér má na svém kinematografickém kontě dalších několik úspěšných filmů. Zejména v žánru komedie. Přestože v předchozích filmech vytvářel striktně komediální dějový obsah, tak v tomto případě se snažil o spontánní sjednocení komedie, dramatu a sci-fi. Jde o poněkud nebývale kurážný počin v globální filmové sféře. Poněvadž je málo režisérů, kteří by dokázali propojit tyto tři žánry dohromady, aniž by nedošlo k podvědomému vytěsňování z jednoho těchto žánrů. Málokterý režisér v takovém případě dodrží onu obsahovou žánrovou linku.
Plynoucí hlavní děj
Podle webu FDb.cz se jedná o indický snímek z roku 2014. Hlavní postavou je Aamir Khan hrající mimozemšťana, který přistál v indické provincii. Byl doslova vyhozený z chřtánu vesmírného jádra. Už jen z jeho energetického vyzařování můžeme rozpoznat, že není z této planety. Vyzařuje nevinně vtipnou energii spojenou se zvědavou inteligencí.
První pozemská “okrádačka”
Aniž by se P.K. stačil více poohlédnout, kde se vlastně nachází, tak došlo k okamžitému okradení jeho ovladače. Tento ovladač sloužil k tomu, že ho měl dostat zpátky na jeho domovskou planetu. A tím, že mu ho pozemští lidé ukradli, tak se bohužel nemohl vrátit zpátky. Těmito nepříjemnými okolnostmi je nucený na vlastní kůži poznávat společenská paradigmata. Nebo-li hlavní sociální pilíře, jež drží tuto společnost pohromadě. Pochopil, že aby znovu získal svůj ovladač, tak se musí stát nepozorovanou součástí indického občana.
Odhalení pokrytectví
V průběhu času nám tato hlavní postava odhaluje veškerá pokrytectví v jednotlivých sociálních odvětvích. Než ovšem dojde k těmto významným počinům, tak se seznámí s reportérkou. P.K. reportérku velice zaujme a vnímá jeho výraznou odlišnost od konzervativní indické společnosti. Má v plánu s ním udělat interview.
Během svého přizpůsobování se této společnosti dochází k mnoha vtipným, ale i bolestivým situacím. Začíná poznávat dimenzi kultury, umění, náboženství a morální pravidla. Naučí se indickou řeč, vytváří si nové přátelé a snaží se pochopit, jak funguje finanční systém.
Výsměch náboženství
P.K. se nám nebojí odhalit, jak fungují indická náboženství. Odhaluje nám, jak náboženství vykořisťují naší mysl. Dojde i k zesměšnění věřících lidí. Hlavní postava nás učí se zamyslet nad tím, jak funguje tato společnost. A jestli je opravdu všechno tak čisté, jak to na první pohled vypadá. V podstatě nás tento film učí kritickému myšlení.